Strony

poniedziałek, 29 kwietnia 2019

Hafty i przysłowia 2 - kwiecień

Witam Was znowu po dłuższej przerwie :)
Okazją niech będzie niewielki hafcik, który wykonałam z myślą o zabawie u Splocika "Hafty i przysłowia", a jednocześnie akcji wyszywania Celinek. Inspiracją były:

Przysłowia na KWIECIEŃ, to:

1. Honor nie kapota, nie zmyjesz zeń błota.
2. I na starym krzaku róże kwitną.

Ja wybrałam przysłowie nr 1, chociaż na pierwszy rzut oka wydawało się trudne do interpretacji :) Kapota? Błoto?!
Nie, przecież istotą tego przysłowia jest słowo honor :) A mnie honor kojarzy się z rycerzem. Niestety, z przykrością stwierdzam, że żyjemy w czasach, gdy słowo honor ma coraz mniejszą wartość.. To przykre, gdy dane słowo nic już nie znaczy, a uczynki zaprzeczają wartościom moralnym, które kiedyś były jasne i oczywiste, a teraz są nadinterpretowane w zależności od własnego interesu, który chcemy za wszelką cenę osiągnąć..
Wzór rycerza pochodzi ze strony Daily Cross Stitch, obfitującej w wiele małych i łatwych w haftowaniu  schematów. Dobór kolorystyki to w całości twórczość własna, inspirowana zawartością worka z resztkami mulin ;)
Dzielnego rycerza wysyłam na misję pocieszania dzieci do Celinek, a po drodze pochwali się pięknie wykorzystanymi resztkami mulin w wyzwaniu Moniki Blezień "Wymiatamy resztki".



***
Korzystając z okazji, pięknie dziękuję moim kochanym blogowym przyjaciółkom za przepiękne kartki wielkanocne z serdecznymi życzeniami, jak również życzenia w ogromnej ilości pozostawione mi na blogu :) To dla mnie ogromna radość i wielka otucha :)) Wstyd mi tylko, że sama nie zdołałam wysłać ani jednej kartki, ale mam nadzieję, że zostanie mi to wybaczone. Pojawiam się tutaj i na Waszych blogach dużo rzadziej, bo oczekiwanie na kolejne badania, niepewność diagnozy, a w międzyczasie jeszcze zamieszanie ze strajkiem nauczycieli, egzaminy gimnazjalne córy i dylematy z wyborem liceum sprawiły, że na razie nie mam za bardzo głowy do haftowania i blogowania. 

Dziękuję jednak, że jesteście i zapewniam, że ja również myślę o każdej z Was bardzo ciepło :) A szczególne buziaki posyłam Małgosi (Margoinitce) - tej samej, która po wielokroć zarzekała się, że absolutnie nie potrafi i nie będzie robić kartek, a tymczasem na jej przepiękną kartkę napatrzeć się nie mogę :)) Serce rośnie!

13 komentarzy:

  1. Dużo zdrówka życzę i mało zmartwień. Wychodź już na prosta !
    Hafcik cudny i na pewno ucieszy jakiegoś maluszka na poduszeczce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze przysłowie faktycznie na pierwszy rzut oka trudne .Ty świetnie je zinterpretowałaś .Twój rycerzyk jest uroczy i będzie fajnie zdobił celinkową poduszkę.
    Miłej majówki życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rycerzyk jak się patrzy i widać, że nie będzie miał problemów z honorowym zachowaniem.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooo, honor to obecnie upadła cnota niestety. Twój rycerzyk - słodycz i siła jak się patrzy!
    Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale poradziłaś sobie z interpretacją przysłowia :)
    Powiem jeszcze, że podobna myśl mnie popchnęła do zaproponowania tego przysłowia, ale o tym napiszę u siebie.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie zilustrowałaś przysłowie uroczym wzorkiem.
    Trzymam kciuki za wyniki i dobrego zdrowia Ci życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście dziś słowo HONOR praktycznie nic nie znaczy dla wielu ludzi, to przykre. Ale za to Twój hafcik jest fajny i na pewno sprawi radość jakiemuś dziecku. Wszystkiego dobrego Ci życzę, niczym się nie martw wszystko się jakoś ułoży i będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niech Twój Rycerz strzeże honoru własnego i niech innym o honorze przypomina. Masz rację to już prawie zapomniane słowo i cnota. Haft śliczny i na pewno spodoba się dzieciom :-) Pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za życzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny rycerzyk, uroczy i słodki:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słodziak z tego rycerzyka aż żal...że nie jestem księżniczką ;)
    Pozdrawiam ciepło:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny rycerz wyszedł spod twojej igiełki :)
    Będzie z niego piękna pociecha i inspiracja dla jakiegoś dzielnego młodzieńca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł na wykonanie przysłowia :)
    Przynoszącego dobre wiadomości i spokojnego maja życzę!

    OdpowiedzUsuń