Strony

czwartek, 19 grudnia 2019

Hafty i przysłowia II - grudzień

W grudniu zawsze dopada mnie jakaś nostalgia, jak ten czas szybko leci :) Aż trudno mi uwierzyć, że to już ostatni wpis 
w zabawie prowadzonej przez Splocika "Hafty i przysłowia II". Wyjątkowo lubiłam tę zabawę, emocji dostarczało mi szukanie i dopasowywanie wzorków, które najtrafniej interpretowałyby zadane przysłowie, a i wiele refleksji przychodziło przy zastanawianiu się nad znaczeniem danego przysłowia, tym bardziej, że wiele z nich słyszałam po raz pierwszy :)
Oto ostatnie przysłowia w tej edycji zabawy:
1. Jeśli święty Mikołaj lodu nie roztopi, długo będą chuchać w ręce chłopi.
2. Gdy choinka tonie w wodzie, jajko toczy się po lodzie.


Po powyższym zdjęciu można się zorientować, że wybrałam przysłowie nr 2. Rzeczywiście tegoroczne święta zapowiadają się "po wodzie". Nie lubię takich anomalii pogodowych, bo przeraża mnie jak niszczycielski wpływ na naszą planetę ma działalność człowieka. Pamiętam prawdziwe, śnieżne i mroźne zimy, kiedy byłam małą dziewczynką i chciałabym, żeby moje dzieci i wnuki również mogły się cieszyć z ich uroków (i uciążliwości zresztą). Ale, jeśli tak dalej pójdzie to... udusimy się smogiem na początek, a katastrofy i żywioły naturalne załatwią resztę...

Ale zbyt pesymistycznie się zrobiło, więc wracam do haftu :) Moją choinkę wyhaftowałam na podstawie zdjęcia znalezionego na Pintereście. Piramidę serduszek układającą się w świąteczne drzewko posyłam również na akcję Celinki.
Splociku, bardzo Ci dziękuję za prowadzenie zabawy i kreatywność w wyszukiwaniu przysłów :)
Po cichu liczę na kolejną edycję :)
Tymczasem, pozdrawiam Was przedświątecznie i uciekam do realnego życia :)

11 komentarzy:

  1. Choinka z serduszek roztapia wszystkie śniegi i lody, więc nie dziw się, że Święta będą po wodzie. :)))
    A tak poważnie, to masz rację z tą niszczycielską działalnością ludzi.
    Jak o niej mówiłam już w 1996-7 roku ( w moim środowisku) i gdyby ludzie już wtedy zaczęli działać na rzecz poprawy natury, to dziś mogłoby być lepiej, a tak jesteśmy dwadzieścia kilka lat do tyłu, a natura pokazuje swoje niezadowolenie.
    Choineczka śliczna i na pewno będzie wspaniale zagospodarowana. :)
    Jeśli liczysz na kolejną edycję, to pewnie ucieszysz się, że będziesz mogła niebawem potwierdzić w niej udział. :)))
    Dziękuję Ci za udział w drugiej edycji zabawy i mam nadzieję, że w kolejnej będziesz równie dobrze się bawić.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Super interpretacja ostatniego tematu zabawy, bardzo fajna jest ta choinka z serduszek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczna choineczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Choinka z serduszek prezentuje się bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. prosto i na temat- ogromnie mi sie podoba taka choinka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super jest ta serduszkowa choinka. Radosnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Choineczka wyjątkowa i jaka piękna! Pozdrawiam świątecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Choinka z serduszek świetnie wygląda :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń