Strony

piątek, 25 października 2019

Hafty i przysłowia II - Październik

Zabawa "Hafty i przysłowia II" trwa cały rok, a ja staram się w każdym miesiącu stworzyć hafcik zainspirowany przysłowiami, które zadaje nam Splocik.

Oto przysłowia na PAŹDZIERNIK:
1. Uśmiech kosztuje mniej niż elektryczność i daje więcej światła.
2. Woda w rzece płynie, nie czekając na tego, który ma pragnienie.


Po przeczytaniu przysłów od razu trafiło do mnie to pierwsze, bo jakoś coraz mniej uśmiechu widzę na co dzień. Ludzie zagonieni, "śmiertelnie" poważni, coraz bardziej roszczeniowi, co widać nawet w kolejce w sklepie... Może w mniejszych społecznościach jest inaczej, ale w aglomeracjach jakoś mało tego uśmiechu widać na ulicach :))
A szkoda, bo uśmiech świeci jaśniej niż niejedna żarówka i lepiej przewodzi "prąd", czyli emocje, co można porównać na poniższych zdjęciach prac :)
Na początek morski potwór :) Mimo, że śliczny i kolorowy to nie wydaje się zbyt sympatyczny i raczej ponurak z niego :) Nie wydaje się, żeby ta żarówka wystarczyła, by oświetlić przestrzeń wokół niego ;)
Wzór rybki zaprojektowany przez Aleksandrę Kiselową :) Jest darmowy i można pobrać ze strony autorki.
Wyhaftowałam go na polskiej kanwie o rozmiarze zbliżonym do 14 ct, w ramach wymiatania resztek przydasi hafciarskich. Kolory dobierałam sama, utylizując końcówki motków mulin.
A teraz, dla kontrastu, zobaczcie ile światła daje uśmiech :) Kiedy się uśmiechamy, wszystko dookoła kwitnie i promienieje :)
Wzór znalazłam na stronie http://www.wzory-haftu.pl/
W tym przypadku również wykorzystałam resztki kanwy (Aida DMC 16ct w kolorze ecru) i mix mulin dobieranych samodzielnie.
I jak? Przekonałam Was, że uśmiech kosztuje mniej niż elektryczność i daje więcej światła ? :))
Oba hafciki przeznaczam na akcję Celinki.



21 komentarzy:

  1. Trafnie dobralas wzory, ja miała bym problem by dopasować haft do przyslowia. A rybka podbiła moje serce 😂

    OdpowiedzUsuń
  2. A oczywiście, że przekonałaś.:) Ależ fajne wzorki ci się udało znaleźć, super realizacja!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne hafty! Trafiłaś z nimi w samo sedno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne hafciki wybrałaś.
    Rybka czadowa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudne hafciki!!! Morski potwór - przeuroczy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybrałaś wzory idealnie oddające przysłowie. Oba hafciki są przeurocze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewuniu bardzo fajnie opisałaś oba hafty i bardzo prawdziwie. Rzeczywiście w dzisiejszych czasach coraz mnie ludzi się do siebie uśmiecha a szkoda, przecież od zawsze wiadomo że "uśmiech rodzi uśmiech", śmiech przedłuża życie i daje szczęście a szczęśliwi ludzie żyją dłużej. I o wiele łatwiej się żyję będąc uśmiechniętym niż ponurakiem. Hafty są świetne, ta rybka super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ja dopiero po kilku godzinach oprzytomniałam, że nie wiem dlaczego ale nazwałam Cię Ewą :)

      Usuń
  8. Śliczne hafty. Może ten wesołek zarazi ponuraka uśmiechem i będzie ok :) Mi podobają się oba hafty i oba przysłowia. Pierwsze wiadomo uśmiech to jak w wierszyku " uśmiechnął się do mnie, o serce ratunku bo czymże jest uśmiech? To pół pocałunku;) A drugie rada by nie czekać a brać z życia tyle ile potrzebujemy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem doboru wzorków.
    A co do trafności powiedzenia, to specjalnie przekonywać nie musisz- to święta prawda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealnie dobrane wzorki :-)
    Może i ponurak z tej rybki ale jednak u mnie wywołała uśmiech :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Do realizacji zadania wybrałaś świetne wzorki i ślicznie je wyhaftowałaś. :)
    Bardzo podoba mi się Twoja interpretacja przysłowia. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna interpretacja tematu, uśmiechnęłam się i zrobiło się jaśniej. Kiedyś, w jednym z moich wpisów, też o ponurakach pisałam. Nie wiem z czego to wynika, ale jest faktem. Mało uśmiechu na polskich ulicach, ludzie zdają sie tylko czubki własnych nosów dostrzegać a na drugiego człowieka patrzą nie widząc.Pozdrawiam i wiele uśmiechu życzę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne hafciki!
    ja na szczęście mieszkam na wsi i często widuje znajome, uśmiechnięte twarze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowna interpretacja i wykonanie, a przeznaczenie powoduje, że przekonałaś nas w 200% procentach :)
    będą uśmiechy!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przekaz z uśmiechem i bez😊👍
    Z rybki rzeczywiście ponurak ,ale kolorki dobrałaś bardzo energetyczne i nawet bez żarówki jaśniej się zrobiło :)
    Drugi jegomość uchachany bardzo!
    Fajnie ,podoba mi się 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjne wzorki, tyle w nich radości! Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Doskonała obserwacja. Ludzie coraz bardziej oddalają się od siebie. Są coraz bardziej nieufni, ale co się dziwić...
    Z kolei twoje hafciki są wspaniałe. Podziwiam niezmiennie staranność wykonania haftów. Tym razem również za doskonałą interpretację. Morski potwór taki lekko smutny i zamyślony, ale za to miś nadrabia za obu :)

    OdpowiedzUsuń