Strony

środa, 22 listopada 2017

Kocham frywolitkę - lekcja #3

Ten miesiąc jest wyjątkowo nieprzychylny moim robótkom i ciągle mam wrażenie, że z niczym nie zdążę, a szybko zapadające ciemności dodatkowo to wrażenie potęgują.. Niemniej jednak "pomimo burz" staram się nie utopić, tylko płynąć dalej i dzisiaj zgłaszam się z odrobioną lekcją w zabawie w kochanie frywolitki, której tematem były tzw. split ringi, czyli kółeczka odwrócone.

Cóż, mistrzem nie jestem i jako samouk na pewno długo jeszcze nie będę, ale zrobiłam skromną kocią zakładeczkę w ramach akcji "uwalniamy czółenka" :)



Wzór pochodzi z książki Dianny Stevens "Animal Bookmarks. A tatted Zoo". Książkę z całego serca polecam, jest w niej mnóstwo wzorów na cudowne zwierzakowe zakładki :)
Swoją zakładkę robiłam z nitek Babylo DMC 20 (zielona) i Aida 20 (czarna). Nie wszystko wyszło idealnie tak jak chciałam, ale już nie mam czasu na poprawki i mam nadzieję, że Justynka zadanie zaliczy :)

22 komentarze:

  1. Świetna zakładka, super poradziłaś sobie z tą lekcją, a użycie dwóch kolorów fajnie pokazuje jak układałaś czółenka. A tak swoją drogą mam pytanie, czy specjalnie obracałaś czółenka, że czarny kolor z zielonym są raz po jednej, a raz po drugiej stronie? Bo zwykle układają się cały czas po tej samej. Tak czy owak jest pięknie. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, sztuczkę na zmianę kolorów nitek podpowiedziała mi Basia Słodka z grupy na FB. Wystarczyło przewiązać nitki (robiłam takie pół węzełka)i starałam się robić ściśle, żeby przerw nie było. W oryginalnym wzorze w książce też były przeplecione kolory w split ringach i początkowo nie wiedziałam jak mam to zrobić bez chamskiego krzyżowania nitek, czego podobno we frywolitkacg robić nie można. Na szczęście jest frywolna grupa na fejsiku, a tam zdolne i pomocne dziewczyny :)))

      Usuń
  2. Zabawny pomysł na zakładkę - bardzo mi się podoba, jest śliczna!
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ogóle frywolitki nie potrafię, a szkoda. Twój kotek wyszedł Ci świetnie, super zakładka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super kocia zakładeczka !Bardzo mi się podobają te dwukolorowe kółeczka ale nie bardzo rozumiem jak je robiłaś .Jeszcze trochę nauki przede mną.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny kociak :) dla mnie frywolitka to istne czary :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kotek i piękna zakładka. Podziwiam osoby, które znaję tę sztukę. Dla mnie to magia:)
    Dziękuję za życzenia! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prace szydełkowe nie są mi obce, ale czółenka nie miałam w dłoni i o frywolitce nie mam zielonego pojęcia. Tym bardziej podziwiam prace wykonane tą techniką. Twoja kocia zakładka jest bardzo ładna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdolna z Ciebie bestja! :) Piękna jest

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam, coś innego tym razem, bardzo ładna zakładka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super zakladka. Jestem laikiem jeśli chodzi o frywolitke, wiec tym bardziej jestem pełna podziwu dla Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kotuś jest bardzo zabawny. Całe to frywolitkowanie (?)jest bardzo ciekawe.
    Pełen szacun za nowe umiejętności!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny kociak :)
    Przydała by się myszka :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie sobie poradziłaś z zadaniem i dwukolorowo. Fajna zakładka i zawsze się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  14. Thank you for sharing valuable information nice post,I enjoyed reading this post.

    เย็ดสาว

    OdpowiedzUsuń