Strony

czwartek, 28 czerwca 2018

Hafty i przysłowia #7

Okropnie pracowity okres mam teraz i o ile w ramach odstresowania jakieś tam krzyżyki powstają, o tyle nie mam kompletnie czasu na aktywne blogowanie.. Dziś więc na szybko notka na temat zabawy "Hafty i przysłowia" prowadzonej przez Splocika.
W czerwcu do zinterpretowania były takie oto przysłowia:

1. Kiedy kwitnie w czerwcu bób, to największy wtedy głód, a kiedy mak, to już nie tak.
2. Jutro święty Janek, puść na wodę wianek.
Ja wybrałam przysłowie nr 2, które odnosi się do dawnych tradycji i obrzędów związanych z najkrótszą nocą w roku (zwaną nocą Kupały obecnie znane jako Noc Świętojańska), kiedy to  panny wiły wianki z kwiatów i ziół. Podczas romantycznego zachodu słońca panny bawiły się wśród fal, a przed zakończeniem spotkania przy blasku księżyca puszczały wianki na wodę. Zadaniem chłopców było je wyławiać. Jeśli udało się, że młodzieniec wyłowił wianek tej dziewczyny, której się on podobał, przewidywano szczęśliwy związek.
Na moim hafcie nie ma Janka, ale jest Janka :DD Ta wróżka od razu skojarzyła mi się z tą czarodziejską nocą :))  
Wianek możecie dostrzec na jej głowie :)) Wzór haftu pochodzi z książki Veronique Enginger "Fables contes et comptines.."
Haftowałam 1 nitką resztkowej muliny na lnie 35 ct Hobby Studio.
Ściegiem dodatkowym zadanym przez Splocika były przeplatanki. Ja zastosowałam przeplatankę w dwóch kierunkach tworząc ramkę wokół obrazka :)
Hafciku jeszcze nie miałam czasu zagospodarować, ale powstanie z niego karteczka :)
Dziękuję za Wasze odwiedziny i do następnego wpisu :)

6 komentarzy:

  1. Fajna ta wróżka Janka i ona na pewno wywróży, że zamiast bobu będą kwitły piękne maki, a z nich dziewczyny uwiją wianki i puszczą je na wodę. :)))
    Noc Kupały obchodzona jest z 21 na 22 czerwca, a Noc Świętojańska z 23 na 24 czerwca i to są dwie różne noce, więc nie można nazywać ich jednakowo. Nie powtarzajmy tego błędu.
    Link dodatkowo wyjaśniający różnicę między tymi Nocami, podałam u mnie w notce "Czerwcowe hafty i przysłowia".
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Splociku, raczej chodziło mi o to, że obecnie nie "obchodzi się" już nocy Kupały, tylko bardziej pamiętamy Noc Świętojańską :)

      Usuń
  2. Super hafcik, fajnie zinterpretowałaś to przysłowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będzie śliczna karteczka, bo też i wróżka przeurocza.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na wróżkę przystało delikatna panieneczka i skrzydełka jak u motylka i wianek jest. Ślicznie wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczny ten hafcik. Przeplatanka w ciekawym zestawie kolorystycznym
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń