Strony

piątek, 15 grudnia 2017

Hafty i przysłowia i co z tego wyszło :)

Na blogach rozpoczęły się już zabawy na kolejny 2018 rok i chociaż obiecywałam sobie, że muszę przystopować
z udziałem w zabawach, bo wielokrotnie miałam poczucie, że "nie wyrabiam na zakrętach", to niektóre z nich wydały
mi się szczególnie interesujące na tyle, że się skusiłam na udział w nich :)
Jedną z takich zabaw są "Hafty i przysłowia" u Splocika. Główne zasady opisane są TUTAJ, a wytyczne  grudniowe TUTAJ.

Krótko mówiąc haftujemy coś, co kojarzy się z wybranym przysłowiem + ścieg specjalny zadany przez Organizatorkę. Właśnie nauka ściegów innych niż krzyżyki skusiła mnie do zabawy :)
Przysłowia zadane na grudzień:

1. Grudzień, to miesiąc zawiły, czasem srogi, czasem miły.
2. Co ma piernik do wiatraka?

Dodatkowy ścieg hafciarski, który należy uwzględnić przy wyszywaniu pierwszego motywu, to gwiazdeczki.

Ja wybrałam przysłowie nr 1 i oto co wyhaftowałam:

Pogoda ostatnio wariuje, ale zwykle grudzień bywa srogi, śnieżny i mroźny. Jest to jednak jedyny zimowy miesiąc, kiedy święta ogrzewają serca wszystkim i z tego powodu kojarzy nam się z miłymi wspomnieniami :) Tak jak tym ptaszkom w karmniku - mimo srogiej zimy i czapy śniegu na dachu, jeśli wstawimy do ptasiego domku choinkę ze smakowitymi jagódkami, to od razu milej się robi, nieprawdaż? :)) Gwiazdeczki też są, zarówno te pięcio-, jak i sześcioramienne, w dodatku błyszczą się na złoto :)

A co z tego wyszło? Ano, oczywiście karteczka, których nigdy za dużo przed tuż świętami :)


Kartka wędruje do zabawy kartkowej u Uli, w której w grudniu można było zastosować dowolną wytyczną z całego roku. Ja wybrałam temat czerwcowy - ptaszki.
Tym sposobem jedna zabawa się zaczyna, a druga się kończy :) Dziękuję Uli za cały rok wspólnego kartkowania, a poniżej, w ramach podsumowania zabawy, zdjęcia wszystkich zrobionych przeze mnie karteczek:
styczeń-luty-marzec-kwiecień
maj-czerwiec-lipiec-sierpień
wrzesień-październik-listopad-grudzień
Miłego weekendu Kochani :)

26 komentarzy:

  1. Przepiękne kartka Kasiu! Wszystkie są cudne :)
    Zabawa bardzo ciekawa, muszę się zastanowić nad wzięciem udziału, ale to pewnie i tak od nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie zatkało. Szczeka opadla k co teraz. Same slicznosci

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna karteczka. Wszystkie piękne i każda haftowana. Podziwiam 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka cudna karteczka... piękna! I jaka fajna zabawa, aż weszłam zobaczyć o co chodzi i kto wie, może sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczy hafcik i śliczna karteczka z nim powstała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała interpretacja przysłowia, hafcik cudny wybrałaś. No i piękna kartka powstała z tego wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przesliczna kolekcja :)
    Ostatnia karteczki mnie zachwyciła...czy mozna zapytać skąd wzorek pochodzi?:)
    Pozdrawiam ciepło:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudny zimowy hafcik i przepiękne wszystkie karteczki !:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kartka z ptaszkami mnie zachwyciła :-) Podobnie jak wszystkie pozostałe :-) Ja ledwie zdążyłam wykonać osiem kartek zimowych... Ech, ten czas...

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne karteczki stworzyłaś w zabawie u Uli. :)
    Bardzo mi się podoba, jak zinterpretowałaś wybrane przysłowie, dopasowując do niego śliczny hafcik.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. O matulu kiedy Ty zdążyłaś to wszytko wyhaftować to nie wiem. Cudowne są te wszystkie hafty i kartki z nimi. Moje ulubione na płasko i z krzyżykami. Wielkie gratulacje. A zabawa u Splocika mnie zainteresowała, idę sobie poczytać .
    POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecudne są te haftowane karteczki, podziwiam niezmiennie wszystkich którzy potrafią tak igiełką malować. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie karteczki piekne, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięty hafcik wykonałaś i super karteczka z nim powstała.Miły ten Twój grudzień.

    A ja taki haft wyszyłam. http://kuchniaipasja.blox.pl/2017/12/Co-ma-piernik-do-milego-grudnia.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudna ta rodzinka w karmniku :)
    Cała galeria kartek wygląda zjawiskowo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, przepiękne kartki stworzyłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny, taki klimatyczny hafcik, a ta aranżacja karteczkowa jeszcze tylko podkreśliła jego piękno!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna kolekcja kartek:)))Fajna ta zabawa :)idę zobaczyć o co chodzi,może i ja się zabawię:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydawało mi się, że komentowałam, ale chyba komentarz poleciał w kosmos i nie wiem czy oddam moje pierwsze wrażenie.
    Pięknie zinterpretowałaś wykonany hafcik do wybranego przysłowia, oczami wyobraźni zobaczyłam mój karmnik z małą choineczką i ptaszki stołujące się.
    Chętnie przygarnęłabym wzorek do wykorzystania kiedyś.
    Stworzyłaś piękną kolekcję kartek.
    I tylko gwiazdeczki... chyba wkradł się błąd, bo są sześcio i ośmioramienne.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudny karmnik z ptaszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowna karteczka :) Dziękuję za rok wspólnej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń