Strony

niedziela, 25 marca 2018

E jak... czyli niedziela z hafciarskim alfabetem :)

Dzisiaj krótko, na temat i niestety prawie bez zdjęć, bo cały weekend miałam gości, a jeszcze posprzątać po urodzinowej biesiadzie trzeba ;) Niedziela z hafciarskim alfabetem - dzisiaj linkowanie u Hanulka.

E jak E-bay

To nic innego jak nasze  zagraniczne allegro. Dla mnie to źródło zaopatrzenia w oryginalną mulinę DMC, którą można tam kupić zdecydowanie taniej niż w Polsce.

E jak Efekt (haftowania)

Zwykle nie możemy się go doczekać, dla mnie jednak zdecydowanie ważniejsza jest przyjemność jaką czerpię z samego tworzenia. Oczywiście efekt cieszy, choć mnie akurat cieszą pojedyncze przybywające krzyżyki, a myślenie o efekcie potrafi flustrować, szczególnie gdy chcę zdążyć z tym efektem na jakieś wyzwanie, a jestem w niedoczasie :P

E jak Encyklopedia (hafciarska)

Jak to dobrze, że istnieją takie miejsca jak TO i TO, gdzie nawet kompletnie początkujące osoby mogą znaleźć kompleksowe informacje o hafcie krzyżykowym. Wiele się nauczyłam z takich źródeł i chwała, że są, bo są niezwykle potrzebne.

E jak Enginger Veronique

Pewnie już zdążyłyście zauważyć, ze uwielbiam projekty tej pani :) Urzekająca prostota jej wzorów łapie za serce nie tylko mnie, bo jej projekty królują na wielu blogach. Uwielbiam jej wzory za delikatność, subtelność konturów, perfekcyjny dobór kolorów i nieprzekombinowanie zarówno pod względem ilości kolorów we wzorze jak i backstitchy.

E jak Ekran komputera

Dla mnie (obok igły i tamborka) podstawowe narzędzie hafciarskie, bo rzadko drukuję wzory i przeważnie haftuję bezpośrednio z ekranu monitora. Wiem, że nie oszczędzam oczu w ten sposób, ale po pierwsze nie mam drukarki, a po drugie haftowanie z ekranu ma tą zaletę, że wzór można odpowiednio powiększyć w razie potrzeby :)

E jak Ekwipunek hafciarki

czyli co każda hafciarka zawsze ma w torebce :D Ja mam to:
Do tego wzór z aplikacji Pinterest na telefonie i podróż pociągiem do/z pracy mija migiem, a w dodatku pożytecznie :)

E jak Emocje

Nic tak nie wycisza emocji jak haftowanie. Zmęczenie, stres, zmartwienia - prawie codzienność w dzisiejszych czasach :) Ile razy wrócę wściekła lub zmęczona z pracy, siadam do tamborka - i jak ręką odjął :) Zapominam o złych emocjach, a moje myśli same kierują się do dobrych :) "Jeszcze będzie wspaniale" nucę sobie..

E jak Etsy

Platforma zakupowa dla rękodzielników. Prosta w obsłudze (piszę z punktu wiedzenia kupującego) i bezproblemowa. O wiele łatwiej mi kupić wzorek przez Etsy niż "dogadywać się" z Rosjankami z vk.com i przeliczać ruble :P

E jak Evenweave

Rodzaj materiału do haftu o tej samej liczbie nitek w pionie i poziomie tkany w ten sposób, że nitki tylko krzyżują się pod kątem prostym,  a nie są tkane blokami jak w Aidzie. Ścieg nie jest tu jasno określony.
Zaliczamy do tej grupy zarówno tkaniny lniane i bawełniane (np. Lugana 25ct). Haftowanie na tych tkaninach początkującym hafciarkom może sprawiać trudność, jednak to tylko kwestia przyzwyczajenia. Ten typ tkanin do haftu należy do moich ulubionych i bardzo często po nie sięgam :)

Dzisiaj w pośpiechu, więc tylko tyle :) Życzę Wam dobrego tygodnia :)

9 komentarzy:

  1. hi, hi - z ostatnim punktem zgadzam się w 100 procentach!

    OdpowiedzUsuń
  2. O ile skojarzeń. Z emocjami mam też i ja tak . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zawsze alfabet przygotowany profesjonalnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo skojarzeń . Teraz juz wiem dlaczego odrzuciłam Luganę 25 po pierwszych xxx.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twój alfabet :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. W pośpiechu? Raczej profesjonalnie, rzeczowo i bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń